Rally Estonia 2020 will unfortunately be canceled

ラリーエストニア🇪🇪2020がキャンセルになりました。

以下はウルモアーバ氏の挨拶。エストニア語からの機械翻訳です。原文は一番下のリンク。

2019年に初めて、公式のWRCプロモーションラリーがエストニアで開催されました。 このフォーマットには、WRCステージのすべての要素が縮小された形で含まれていました。WRCプロモーターチャンネルでの世界的な事前連絡から始まり、ラリーエストニアのすべての公式WRCチームの参加で終わりました。 50,000人以上の地元および外国の観客がその場で競技を見ました。 エストニアのテレビ画像は、世界中で約8,000万人に届きました。

これはすべて、エストニア州、WRCプロモーター、サポーター、地方自治体、さまざまな機関、主催者の協力によって可能になりました。 重要なことに、ラリーエストニアへの政府の3年間の特別配分は保証された公共投資であり、その目標はラリーのおかげで地域に数百万ユーロの経済的影響をもたらすことで達成されました。

2019年のサクセスストーリーの後、エストニアはWRCステージの真剣な候補者と見なされているため、私たちは一緒に達成されたことを非常に誇りに思っています。 エストニアのモータースポーツの強いイメージは、オットテナックとマーティンヤルヴェオハの世界選手権タイトルでも確認されています。

昨年はエストニアのモータースポーツで大成功を収めました。 そのような年の後、私が今日就任しているエストニアオートスポーツユニオン(EAL)の理事会の立場を理解することは特に難しく、WRCステージをエストニアに持ち込むことはもはやEALの目標ではありません。

ラリーエストニアのイベントのわずか半年前の2020年1月、EAL理事会はEAL価格表を承認しました。2019年と比較して、国際イベントの登録料は2,000ユーロから100,000ユーロに増加しました。 これは、ほぼ5,000%の価格上昇につながります。 そのような料金を支払うことは法的にも予算的にも不可能です。
これはすべて、UEAの戦略の変更を明確に示しています。 WRCステージをエストニアに持ち込む目的は、ラリーエストニアとUEAの間の長期的な協力協定に記載されていることを覚えておくことが重要です。 4者の共通の目的は、WRCプロモーター、エストニア州、UEA、ラリーエストニアの代表者が署名した協力覚書にも記載されています。

上記のUEAの優先順位、戦略、価格表に予期せぬ変更があった場合、UEAはラリーエストニアの主催者と協力したくないことを明確に示しています。
むしろ、UEAの公式声明は、ラリーエストニアの国際的なサクセスストーリーがエストニアのモータースポーツに有害であるという印象を与えています。

ラリーエストニアの代表者は、妥協案を見つけるために、ほぼ3か月間、エストニアのAutosport Unionと交渉しています。 残念ながら、UEAはその位置を維持しています。
ラリーエストニアのディレクターとして、私たちの背後に支持的かつ協力的な同盟関係がなければ、エストニアでWRCステージに向けて努力することは不可能だと確信しています。

これらすべての観点から、ラリーエストニアが去ることを余儀なくされたことを、悲しみながら言わなければなりません。


Rally Estonia 2020 will unfortunately be canceled.

For the first time in 2019, the official WRC Promotion Rally took place in Estonia. This format contained all the elements of the WRC Stage in reduced form, starting with worldwide pre-communication on the WRC Promoter Channels and ending with the participation of all official WRC teams in Rally Estonia. Over 50,000 local and foreign spectators watched the competition on the spot. The TV picture of Estonia reached almost 80 million people around the world.

All this was made possible by the cooperation of the Estonian state, WRC promoter, supporters, local governments, various institutions and the organizer. Significantly, the government’s special allocation to Rally Estonia for three years was a guaranteed public investment, the goal of which has been achieved through the introduction of millions of euros of economic impact into the region thanks to the rally.

We are very proud of what has been achieved together, as after the success story of 2019, Estonia has been considered a serious candidate for the WRC stage. The strong image of Estonian motor sports is also confirmed by the World Championship titles of Ott Tänak and Martin Järveoja.

Last year was extremely successful for Estonian motor sports. After such a year, it is particularly difficult for me to understand the position of the Board of the Estonian Autosport Union (EAL), which is in office today, that bringing the WRC stage to Estonia is no longer the goal of the EAL.

In January 2020, just half a year before the Rally Estonia event, the EAL Board approved the EAL price list, which compared to 2019, the registration fee for an international event has increased from 2,000 euros to 100,000 euros. This translates into a price increase of almost 5,000%. It is legally and budgetaryly impossible to pay such a fee.
All this clearly signals a change in the strategy of the UEA. It is important to remember that the purpose of bringing the WRC stage to Estonia is stated in the long-term co-operation agreement between Rally Estonia and the UEA. The four-party common objectives are also set out in a Memorandum of Cooperation signed by representatives of the WRC promoter, the Estonian state, the UEA and Rally Estonia.

Any unexpected changes in the priorities, strategy and price list of the UEA mentioned above clearly indicate that the UEA does not wish to cooperate with the organizers of Rally Estonia.
Rather, the public statements made by the UEA give the impression that the international success story of Rally Estonia is detrimental to Estonian motor sports.

The representatives of Rally Estonia have been negotiating with the Estonian Autosport Union for almost three months in order to find a compromise. Unfortunately, the UEA has maintained its position.
As the director of Rally Estonia, I am convinced that if we do not have a supportive and cooperative alliance behind us, it will be impossible for us to strive for a WRC stage in Estonia.

I must say with sadness that, in the light of all of the above, we will be forced to Rally Estonia to leave.


Good friends. Today, we were sad to announce that the Rally Estonia 2020 will unfortunately be canceled. The reasons we talked about at length during our press conference today are summarized in Urmo Aava’s address, which we will add to this post.
https://www.rallyestonia.ee/et/pealtvaatajale/uudised/uudis/2020/02/26/rally-estonia-direktori-urmo-aava-poordumine/